Para Wanita Jangan Sesekali Buat Benda Ni Atau Buah Dada Korang Akan Kendur Dan Jatuh... No.3 TU RAMAI Yang SELALU BUAT… TOLONG HENTIKAN…NANTI En Somi TAK SAYANG..... Mohon SEBARKAN!






Usia belum terlalu tua, tetapi payudara sudah tidak seanjal seperti dulu lagi? Pakaian dalam yang anda kenakan terasa tidak sesuai dipakai, posisinya pun terlihat menurun. Ah, benar-benar tidak sedap dipandang!


Hm... payudara yang kendur atau turun boleh jadi disebabkan oleh kebiasaan Anda memakai bra, pola pemakanan yang salah, atau gaya hidup yang kurang sihat. Ada beberapa kebiasaan yang menyebabkan payu.da ra cepat kendur, dan perlu Anda ketahui berikut ini:

1. Anda memakai bra dengan ukuran yang salah


Berbagai kajianmenunjukkan bahwa bra yang tidak menyokong payudara dengan baik, sama ada salah ukuran atau modelnya kurang sesuaiuntuk bentuk payudara, boleh menyebabkan payudara cepat kendur. Pastikan memilih bra dengan ukuran yang betul, dan cup-nya benar-benar mampu melindungi dan menampung buah dada dengan baik.

2 Anda tidak melindungi payudara dari sinar matahari

Hm... apa hubungannya? Bukankah kulit wajah yang harus dilindungi dari sinar matahari? Ternyata tidak. Jika Anda selalu berenang, jalan-jalan ke pantai, atau ke tempat-tempat aktiviti luar, pastikan untuk menyapu krim sun block di seluruh tubuh. Tak terkecuali payudara. Pancaran sinar matahari boleh menyebabkan payudara cepat kendur akibat kulit yang mengalami penuaan diri.




3. Anda kurang  minum air putih

Masih kurang percaya dengan dahsyatnya manfaat air putih? Alasan yang satu ini mungkin akan membuat Anda mulai berlatih minum air putih lebih banyak. Kerana jarang minum air boleh membuat kulit Anda nampak kasar dan berkedut, dan hal ini tak hanya terjadi pada kulit wajah, tetapi juga pada payudara.

4. Anda merokok

Sebuah kajian yang telah berlangsung selama beberapa tahun mendapati bahawa  merokok bisa menyebabkan payudara cepat kendur. Apa sebabnya? Kerana asap rokok boleh memecah elas.tin, sejenis protein yang memberikan kekenyalan pada kulit. Seperti Anda ketahui, kulit yang kenyal akan memberikan penampilan yang segar dan muda.

5. Berat badan Anda turun-naik

Pernah dengar istilah diet yo-yo? Inilah diet yang dilakukan dengan cara yang kurang tepat, sehingga berat badan yang sudah turun boleh naik lagi. Selepas itu turun lagi ketika Anda mulai diet ketat lagi, dan seterusnya. Jika berat badan Anda dibiarkan turun-naik berulangkali, payudara boleh cepat ken.dur. Kulit Anda kehilangan kekenyalan ketika diregangkan. Dan ketika berat badan Anda turun, bagian pertama yang akan menyusut adalah payudara.

Mengapa? Kerana kandungan utama payudara adalah lemak.

Lihat Video Ini;




Sumber: trendskita 
Share on Google Plus
    Blogger Comment
    Facebook Comment