'Selepas cuba Himalaya Bonnisan, selera makan anak bertambah-tambah'


Dah cuba macam-macam, tetapi anak tetap tak nak makan dan hanya makan makanan kegemarannya saja membuatkan ramai ibu bapa yang susah hati melihat anak mereka agak kurus dan kurang berat badan. Menurut Puan Nisaa Ghazali, anaknya juga mengalami masalah yang sama dan selepas diperkenalkan dengan produk makanan tambahan ini, anaknya kerap makan dan kini berat badan anaknya bertambah sampai semua pakaiannya dah sempit. 

INGAT tak dulu saya pernah post masalah Ayden yang langsung tak nak makan (picky eater)? Dia hanya makan satu atau dua jenis makanan yang dia suka sahaja which is makanan yang tidak berkhasiat langsung. 

Ada seorang rakan Facebook saya menyarankan agar saya cuba makanan tambahan ini untuk menaikkan selera makan budak. Seriously, memang berkesan! 

Sebelum ini saya dah cuba macam-macam seperti Apetton, Qaliph, malah pernah pergi meminta air tawar di kampung. Tetapi kesemuanya tidak berkesan. 


Tetapi untuk makanan tambahan Himalaya Bonnisan, ianya seperti magic! Ayden sekarang dah pandai minta makan. Dalam kereta minta nasi, ayam, ikan, KFC, McDonald apa semua. Bila sampai ke rumah nak susu, selepas susu nak biskut pula. 

Baju-baju dia sekarang semua dah sendat. Saya sangat gembira! Bila tengok anak makan berselera, ya ampun, rasa macam menang nombor. Hahaha! 

Jadi kepada ibu-ibu yang ada masalah anak tak nak makan atau memilih makanan, boleh cuba makanan tambahan Himalaya Bonnisan ini. InshaAllah ada perubahan. Cubalah, boleh beli di kedai farmasi dengan harga sekitar RM20. 


Menurut laman Himalaya Healthcare Malaysia, makanan tambahan itu juga boleh dimakan oleh golongan dewasa, termasuk golongan remaja.

"Untuk orang dewasa, makan 20ml sebanyak tiga atau dua kali sehari." 

Bagi mereka yang berminat untuk mencuba Himalaya Bonnisan, boleh dapatkan di cawangan butik Himalaya yang terdekat atau di farmasi berhampiran kecuali Watson dan Guardian. 
Share on Google Plus
    Blogger Comment
    Facebook Comment