Pergghhh anda pasti terkejut beruk bila tahu biodata penuh lelaki yang imamkan solat ghaib arwah haron din

1.jpg
Cucu Allahyarham Haron Din menjadi Imam solat ghaib di hadapan 5000 orang makmum termasuk para Ulama.

Dia ni baru umur 17 tahun beb. Nak jumpa budak-budak muda confident jadi imam solat Zuhur pun susah, inikan pulak imam solat jenazah.
Nak dijadikan cerita,

Suatu hari, waktu tu aku stay up untok study final exam sampai ke Subuh. Dalam perjalanan pulang ke UIA, aku singgah sebentar solat di Petronas Taman Sri Gombak.
Di luar Petronas ada ramai brader-brader tengah melepak atas motor sambil berbual-bual. Budak-budak motor baru habis racing agaknya.

Selesai ambil wuduk, aku masuk je dalam surau, ada sorang brader ni tengah solat. Di tepinya ada sebijik helmet. Aku yakin, dia ni salah seorang geng motor tadi tu.
Aku bentang sejadah kat tepi dia, lepas tu sebut takbir kuat-kuat tanda aku mahu berimamkan dia.
“Allaaaaahuakbar.”

Tiba-tiba dia jatuhkan tangan perlahan-lahan, dan dia naikkan balik. Anak mata aku dapat rasa yang dia menjeling kat aku. Tapi aku buat tak reti je la.
5 minit dia berdiri, tak baca apa-apa pun. Literally dia berdiri je sambil kaki dia nampak menggeletar.
Lepas tu dia rukuk, “Allahuakbar”. Aku ikut.
Read more »
Share on Google Plus
    Blogger Comment
    Facebook Comment