Allah maha besar sebentar tadi, doktor tak percaya bayi sebegini pelik boleh lahir ke dunia. memang pelik pertama kali di dunia, bayi sebegini boleh lahir.

jj.png




Kebiasaan, berat normal bayi ketika lahir hanya dalam linkungan 2 hingga 3 kg, tetapi tidak pada bayi terlebih sihat ini yang dilahirkan seberat 5.9 kg


Kebiasaan, berat normal bayi ketika lahir hanya dalam linkungan 2 hingga 3 kg, tetapi tidak pada bayi terlebih sihat ini yang dilahirkan seberat 5.9 kg. hampir mencecah 6kg kot!

Seorang wanita, Breanna Skyes dari Perth Australia menceritakan detik-detik cemas ketika ingin melahirkan bayi yang melebihi berat 4 kg dan terpaksa melalui proses pembedahan.

Skyes tidak boleh bersalin secara normal kerana risiko tinggi bakal menimpanya. Dengan bayi seberat hampir 6kg, tulang pinggul Skyes mungkin akan patah jika bersalin secara normal. Skyes juga menggambarkan sakit yang dirasa begitu parah dan akhirnya bayi yang diberi nama Ziad selamat dilahirkan menerusi proses caeseran dan mempunyai berat sama seperti bayi yang sudah berusia 3 bulan.

Walau bagaimanapun, bayi Ziad tiada masalah kesihatan, pembesaran yang berlaku disebabkan faktor genetik. Ziad juga merupakan bayi terbesar pernah dilihat sepanjang proses kelahiran berlaku di hospital tersebut.




Hmm.. bukan senang seorang ibu nak lahirkan anak ni. Mereka bergadai nyawa demi melahirkan seorang anak. Sebab tu, hargailah ibu anda. Besarnya pengorbanan mereka terhadap kita
Sumber: superkiram

–> K1ik jika rasa post ini patut dibuang


Artikel ini hanyalah perkongsian dari pelbagai website dan blog. Kami tidak bertanggungjawab keatas segala pandangan terhadap artikel ini. Terima kasih
Share on Google Plus
    Blogger Comment
    Facebook Comment