Isteri Sampai Terpaksa Buang Rahim Lahirkan Anak, Tetapi Suami Pula Ada Betina Lain





Menggigil kami baca luahan ini, tak dapat dibayangkan perasaan wanita ini apabila kehilangan rahim. Ditambah pula kesakitan yang dialami ketika bersalin, suami tiada di sisi untuk temankan. Menanggung sakit sendirian berhari-hari, akhirnya cser.

Disaat sakit, penat emosi, menderita, di mana suami yang sepatutnya ada di sisi? Suami yang sepatutnya jadi pelindung, dan menyayangi isteri? Beliau anak yatim piatu, tiada ahli keluarga yang bagi sokongan. Memang sedih kisah ini. Tergamaknya si suami :(

Suami ada perempuan lain, menanggung sakit sendirian

Saya kongsikan kisah seorang isteri malang. Beliau bercerita kepada saya sebab takde tempat lain nak mengadu. Anak yatim piatu, dari kecik duduk dengan atok. Waktu mengandung, suami ada perempuan lain. Waktu bersalin, suami takde di sisi untuk temankan. Menanggung sakit sendirian berhari-hari, akhirnya cser. Anak lahir, takde yang nak azankan. Terpaksa
ebalkan muka minta ehsan doktor untuk azankan & iqamatkan bayi suci yang baru lahir tu. Dah bersalin, uri lekat pulak. Masuk semula bilik bedah untuk buang rahim. Sekali lagi, tanpa kehadiran suami di sisi. Semalaman bertarung nyawa dalam bilik bedah. Uri lambat dapat, mungkin sebab takde siapa yang nak tolong uruskan. Tu pun, nasib baik ada yang baik hati nak tolong tanamkan.

Bayangkan kesakitan seorang ibu yang melahirkan melalui pembedahan, ditambah lagi rahim kena buang. Sendirian. Anak kuning. Sakit fizikal. Badan lemah. Mental apatah lagi, sampai terniat dihati nak bagi bayi yang baru dlahirkan kat orang lain. Sebab apa? Dah mula terfikir mampu ke nak tanggung bebanan membesarkan 2 orang anak sendirian. Beliau ni kereta pun takde, ke hulu ke hilir naik motor. Boleh bayangkan tak betapa susahnya hidup beliau? Betapa hancurnya emosi beliau di saat ini? Boleh bayangkan tak betapa robeknya hati seorang wanita yang dah tak punyai rahim? Saya tak boleh nak bayangkan betapa sengsaranya beliau sekarang.


Saya menangis teresak mendengar luahan ini..

Disaat sakit, penat emosi, menderita, di mana suami yang sepatutnya ada di sisi? Suami yang sepatutnya jadi pelindung, dan menyayangi isteri? Beliau anak yatim piatu, takde ahli keluarga untuk bagi sokongan. Beliau ambil gambar baby, share dengan saya. Sebab apa? Sebab takde sesiapa beliau nak share gambar. Saya je yang ada. Boleh bayangkan tak? Saya menangis tereas-esak sambil menaip. Dalam banyak-banyak kisah yang dikongsikan dengan saya, kisah beliau ni betul-betul terkesan dihati.

Kepada suami beliau, satu ayat je saya nak cakap. CELAKALAH KAMU WAHAI LELAKI TAK GUNA! Saya susah nak maki hamun orang, tapi lelaki ini selayaknya untuk dimaki.

Kepada sahabatku yang sedang diuji. Bertabahlah.Kuatkan semangat. Bangun, walau susah macam mana sekali pun. Kalau bukan untuk diri sendiri, bangun demi anak-anak yang sangat memerlukan seorang ibu.

Beliau bertanya tentang Set Berpantang Shaklee. Saya merancang nak hadiahkan kepada beliau. Kalau ada yang sudi nak menyumbang duit, boleh pm saya dengan header TABUNG SET BERPANTANG supaya saya boleh terus buka mesej anda. Terlalu banyak mesej yang masuk, saya tak mampu nak baca semua. Atau pun boleh wasap saya di 012-9025232. Gunakan header yang sama, jangan lupa. Minta maaf awal-awal saya takde masa nak menjawab kalau ada yang nak bertanya details beliau. Kalau betul nak membantu, mesej saya. Saya berikan nombor akaun, selesai. Kalau rasa was-was bantuan sampai ke tak, rasa saya menipu or whatsoever, tak perlu buang masa.

Doakan semoga urusan beliau dipermudahkan. Semoga bantuan kita yang tak seberapa ni dapat mengurangkan bebanan beliau.
Share on Google Plus
    Blogger Comment
    Facebook Comment