Dua beradik terjun dari tingkat 5, alami depresi sejak 8 tahun lalu


BANDUNG, INDONESIA - Dua wanita maut selepas bertindak terjun dari tingkat lima bangunan apartment Gateway di Jalan Ahmadyani, Kota Bandung, petang semalam. 

Dalam kejadian kira-kira jam 5.30 petang itu, Elviana Parumbak, 28, dan Eva Septiani Parumbak, 34, yang merupakan adik-beradik berasal dari Makassar, Sulawesi Selatan, terjun dari ketinggian lima tingkat dalam jarak waktu yang berbeza. 

"Kalau tidak salah, mereka lompat dari tingkat lima. Setelah wanita yang pertama melompat, lebih kurang lima minit kemudian wanita yang kedua pula melompat," kata Reza Setiawan, juru parkir di bangunan kediaman itu. 



Sebelum itu katanya, orang ramai yang berada di bawah apartment menasihatkan kedua-duanya wanita itu agar tidak meneruskan niat mereka. 

"Sudah dinasihatkan jangan loncat, eh malah loncat," katanya. 


Lapor Kompas, dua adik-beradik yang terjun bunuh diri dari balkoni tingkat lima itu mengalami depresi yang berpanjangan. 

"Kedua-duanya pernah menjalani rawatan pemulihan di Cikeas, Bogor," kata jurucakap polis, Anton Purwantoro di lokasi kejadian, semalam.

Menurut kakak kepada dua wanita terbabit, Rionald Parumbak, berkata, kedua adik-beradiknya itu mengalami masalah gangguan mental sejak lapan tahun lalu dan salah seorang adiknya pernah diberi rawatan pemulihan. 


Kedua adik-beradik itu disahkan maut di lokasi kejadian akibat kecederaan parah di bahagian kepala, selain kaki dan tangan mereka patah. Mayat mereka kemudian dibawa ke Hospital Sartika Asih untuk tindakan lanjut. 

Sehubungan itu, polis meminta saksi-saksi kejadian tampil membantu siasatan. 
Share on Google Plus
    Blogger Comment
    Facebook Comment