'Saya kurung dia di rumah bila saya keluar, walaupun sekejap'


SUMATERA SELATAN, INDONESIA - Berita seorang remaja lelaki mengahwini pasangannya yang merupakan wanita warga emas menjadi perhatian seluruh dunia berikutan jarak umur mereka yang sangat jauh. 

Dalam laporan tersebut juga menyatakan, Selamet Riyadi,16, dan pasangannya, Rohaya Kiagus Muhammad Jakfar, 71, mengugut untuk membunuh diri jika keluarga kedua-dua belah pihak tidak mahu merestui perhubungan mereka.


Ekoran itu, keluarga mereka bersetuju dengan membenarkan pasangan itu berkahwin. Selamet dan Rohaya selamat dinikahkan pada Ahad, 2 Julai lalu dalam majlis yang dilakukan secara sederhana. 

Ketua Polis Lengkiti Ipda Ahsum, mengesahkan perkahwinan itu berlaku di wilayah Polsek Lengkiti. 

"Pernikahan ini terjadi atas sokongan masyarakat setempat kerana pasangan ini mengancam akan membunuh diri bersama-sama jika pernikahan mereka dilarang," katanya. 


Bagaimanapun, Selamet dilihat berasa tergugat dengan perkahwinannya itu. Dalam satu temuramah, Selamet mengaku yang dia akan mengurung isterinya di rumah apabila dia keluar. 

"Saya kurung dia sebab saya bimbang ada lelaki lain yang akan masuk ke rumah bilamana saya keluar membeli mee atau rokok. Tetapi apabila saya pulang, saya akan bukakan pintu. 

"Rasa cemburu saya memang terlalu tinggi. Ini kerana saya sayangkan dia. 


Difahamkan pasangan itu akan berbulan madu di Sumatran Selatan, bandar di Palembang. Remaja berusia 16 tahun itu juga menyatakan bahawa dia mahu mempunyai anak bersama dengan isterinya yang berusia 71 tahun. 
Share on Google Plus
    Blogger Comment
    Facebook Comment