'Mula-mula kahwin, saya menangis ditendang, ditumbuk dan ditolak suami ketika tidur'


Tahun ini, dah 10 tahun kami mendirikan rumah tangga. Alhamdulillah saya bersyukur ada suami yang baik, rajin dan penyayang. Cuma ada satu perkara saja yang kadang-kadang saya tak tahan dan hilang sabar dengan suami. 

Suami memang loving. Kalau tidur, memanjang nak suruh saya tidur di lengan dia. Saya pun suka. Tetapi kadang-kadang tengah tidur, terkejut saya apabila ditendang, ditumbuk, ditolak. 

Mula-mula kahwin, saya menangis kena tendang. Sekarang saya balas balik saja. Alasannya, dia mengigau ada orang nak menculik saya, ada orang nak merampas saya, ada orang nak ambil saya bagai. Kononnya dia berlawan dengan orang jahat.

Mula-mula rasa 'wah! sayangnya suami pada saya sampai terbawa-bawa ke dalam mimpi'. Tetapi bila dah kerap sangat, lama-kelamaan saya naik geram.

Baru-baru ini ketika sedang lena dibuai mimpi, muka saya mendapat habuan. PELEPEKKK di tengah muka. Saya geram dan bangun terus dalam keadaan sakit, saya balas balik di muka dia. Suami terus terbangun dan tanya apa yang berlaku? 

"Macam biasalah bang, ada orang nak culik saya. Abang belasah orang itu, saya pun melawan sama nak menyelamatkan diri dan abang. Terkena muka abang pula. 

"Alhamdulillah bang, sama-sama dah bangun," kata saya (Hahahaha!) 

Kesan pukulan tidaklah terlalu kuat sehingga meninggalkan kesan sakit yang terlampau. Tetapi cukup sekadar untuk menganggu tidur lenanya. 

Sepanjang perkahwinan, lebih kurang 10 hingga 12 kali saya terkena. Tetapi kami jarang terbawa-bawa sampai pagi bergaduh tentang hal itu. Cukup sekadar merungut dalam gelap dan sambung tidur semula. 

Tak tahulah sampai bila suami asyik nak mengigau orang nak culik saya dalam mimpinya. Ada cadangan yang bernas tak macam mana nak elak jadi mangsa pukulan suami ketika sedang tidur? Manalah tahu kalau ada segelintir individu yang mengalami masalah yang sama. 

Sumber: Kisah Rumah Tangga
Share on Google Plus
    Blogger Comment
    Facebook Comment