'Perempuan itu nak cakap tunang bapa saudara, kami sekeluarga tak kenal pun dia'


Susulan viral gambar-gambar screenshot perbualan Facebook di mana seorang lelaki didakwa memarahi seorang wanita hanya kerana menerimanya sebagai kawan di Facebook, wanita yang mendakwa dirinya tunang kepada lelaki itu tampil memberi penjelasan. 

Berdasarkan penjelasannya kepada laman Sultan Melaka (download tuangku!), wanita bernama Princess Honda itu mendakwa tunangnya 'tersalah add'. Selain itu, dia mendakwa pergaduhan itu mula tercetus apabila Engku Khatijah mula mengaitkan perkara itu dengan Islam yang membuatkannya berang. 






Bagaimanapun, menurut anak saudara kepada lelaki berkenaan yang menghubungi kami menjelaskan bahawa segala perbualan yang tertulis itu bukan ditulis oleh Putera Islam. Malah mendakwa perempuan itu juga bukan tunang lelaki itu. 

"Assalamualaikum. Tentang viral Putera Islam itu adalah bapa saudara saya. Dia sedang mengerjakan umrah di Mekah. Memang kami tak beritahu dia tentang hal ini lagi, biar dia fokus di sana.

"Yang tulis semua mesej itu adalah ditulis oleh perempuan itu. Silap bapa saudara saya juga sebab bagi password pada dia. 

"Perempuan itu nak cakap tunang bapa saudara, kami sekeluarga tak kenal pun dia. Bapa saudara saya memang tak tahu apa-apa langsung tentang hal ini. Kami sekeluarga pun tengah pening dengan hal ini. 

"Mungkin perempuan itu cemburu buta. Tak apalah, anggap saja sebagai dugaan. Allah sedang menguji," katanya. 

Walau bagaimanapun, anak saudaranya mengesahkan bahawa memang benar ibu kepada Putera Islam mengalami masalah lemah jantung. 

Apa pun, semoga ibu beliau cepat sembuh dan dipermudahkan segala urusan. - The Reporter

Artikel berkaitan: 
Share on Google Plus
    Blogger Comment
    Facebook Comment