Patah tangan kiri tersepit di rim tayar motosikal


ALOR SETAR, KEDAH - Seorang kanak-kanak lelaki patah tangan kiri selepas tersepit pada rim motosikal yang ditunggang oleh ibunya, semalam, lapor mStar Online

Dalam kejadian pada waktu tengah hari di Jalan Simpang Kuala, mangsa berusia 7 tahun membonceng motosikal yang ditunggang ibunya sebelum terjatuh dan tangannya tersepit di rim tayar belakang. 

Ibu mangsa segera memberhentikan motosikalnya dan meminta orang awam membantu menyelamatkan anaknya. 

Pihak Bomba dan Penyelamat Kedah, tiba di lokasi kejadian jam 2.08 petang dan mendapati tangan mangsa telah berjaya dikeluarkan olejh orang awam. 

Mangsa yang cedera kemudian diserahkan kepada pihak ambulans dan dibawa ke Hospital Sultanah Bahiyah untuk rawatan lanjut. 


Sementara itu di media sosial, netizen mendakwa kain hijau yang dipercayai dipegang oleh mangsa terjuntai dan termasuk dalam tayar, lalu menarik tangan mangsa sebelum terjatuh dan tersepit. 

Justeru, para penunggang motosikal terutamanya golongan wanita diingatkan agar sentiasa memakai pakaian yang bersesuaian dan mengutamakan keselamatan bagi mengelakkan kejadian seumpama itu berulang. - The Reporter
Share on Google Plus
    Blogger Comment
    Facebook Comment