Dituduh curi contact lens


KUALA LUMPUR - Viral video seorang wanita ditahan kerana didapati mencuri sepasang kanta sentuh (contact lens) di sebuah pusat beli belah.

Dalam kejadian di jam 6.30, Rabu 29 Mac lalu di Berjaya Times Square, suspek yang datang bersama dua rakan perempuan dan seorang lelaki, membelek-belek barang jualan di kedai tersebut. 

Suspek yang didakwa mencuri sepasang kanta lekap cuba lari ke kedai sebelah dan memasukkan barangan itu ke dalam beg tangannya ditahan oleh pekerja kedai.

Lapor laman Facebook Alat Keselamatan Peribadi - Safepro, suspek telah menolak dan memukul pekerja terbabit untuk melarikan diri. 

Difahamkan, rakan-rakan suspek mahu membayar ganti rugi, namun tidak diterima dan suspek telah diserahkan kepada pihak polis. 


Pemilik kedai juga telah mendakwa keempat-empat individu itu juga disyaki melakukan kegiatan yang sama di kedainya, berdasarkan rakaman kamera litar tertutup (CCTV). 

Bagaimanapun, Mohammad Hafiz tampil menafikan dakwaan yang tidak berasas itu sedangkan keterangannya telah diambil dan juga disahkan tidak terlibat dalam kes tersebut. 


"Saya ingin membuat penafian bahawa saya saya terlibat sekali dalam kejadian curi itu dan saya juga tidak tahu kawan saya yang bernama Lisa telah mencuri sehingga beliau ditangkap oleh kakitangan kedai itu sendiri. 

"Saya juga telah diambil keterangan oleh pegawai penyiasat dari Balai Dang Wangi dan pegawai tersebut menyatakan saya tidak terlibat dan rakaman CCTV juga menunjukkan hanya kawan saya bernama Lisa sahaja yang mencuri barang di kedai tersebut," katanya. - The Reporter
Share on Google Plus
    Blogger Comment
    Facebook Comment